Selasa, Januari 6

INSAFLAH PAS...!!! DOA BN K.0. SUDAH JADI KELANTAN K.O....!!!

Kejadian banjir yang berlaku dibeberapa buah negeri terutama Kelantan adalah merupakan sejarah terburuk di Malaysia yang menyaksikan lebih 100,000 orang penduduk dipindahkan. Beberapa buah daerah di Kelantan terutama di Gua Musang dan Kuala Krai, hampir lumpuh sepenuhnya dan sekurang kurangnya lebih 10 rumah hanyut di Gua Musang manakala berpuluh lagi kediaman rosak dalam kejadian banjir paling buruk melanda seluruh Hulu Kelantan sementara fenomena air pasang dan ombak besar yang berlaku dipinggiran pantai Bachok, Pasir Putih dan Kota Bharu telah menghasilkan TSUNAMI KECIL. Ratusan rumah yang terletak dikawasan berkenaan telah dibanjiri air laut.



Ermm... syukur alhamdulillah keadaan banjir di negeri negeri pantai timur terutama Kelantan telahpun surut dan gerakan gerakan pasca banjir sedangpun berjalan dengan sokongan Kerajaan Pusat dan warga Malaysia yang prihatin. Difahamkan kerajaan Barisan Nasional telah pun mengumumkan peruntukan khas sebanyak RM 500 juta kepada mangsa mangsa banjir seluruh negara dan angka itu mungkin akan meningkat melihat kepada situasi sekarang.

Untuk meringankan beban rakyat, pemberian BR1M telah dipercepatkan dan bonus serta gaji juga akan dibayar pada 15 Januari 2015 ini, walaupun aku agak benggang coz tak dapat pada 5hb aritu..!! hehehe..!! UMNO dan Barisan Nasional juga memainkan peranan membantu rakyat Kelantan dengan mengumpul dana, barangan keperluan harian serta mengerahkan Sukarelawan membantu rakyat Kelantan.

Jadinya,,,,aku harap Rakyat Kelantan yang majoriti menyokong PASpispus membuka mata diaorang besau besau sikit...inilah orangnya yang korang maki hamun, yang korang kata kafir, yang korang doakan supaya hancur dan K.O....tapi inilar orangnya yang datang membantu korang bila korang dalam keadaan susah. Mungkin ada macai PAS yang akan kata ini dah memang tanggungjawab Kerajaan Pusat untuk membantu dan tidak perlu nak berterima kasih...lawan tetap lawan...! Ok lar...aku ambil contoh mak bapak korang lar, yang sememangnya telah menjadi tanggungjawab diaorang bagi ko makan minum dan menjaga korang sampai dewasa..sehingga korang berjaya dalam hidup...tetapi adakah korang akan memaki hamun atau bersikap kurang ajar dengan mak bapak korang sekiranya ada beberpa perkara yang korang tak sependapat dengan mereka..??? sudah tentulah korang akan menghormati mereka diatas jasa jasa dan pengorbanan mereka dan akan cuba menegur secara sopan agar tidak melukakan hati mereka. Walaupun memang menjadi tanggungjawab mereka menjaga korang tetapi itu bukanlar tiket untuk korang bersikap kurang ajar dengan mereka....ada betul..???


Ermm...Aku merasa amat sedih bila melihat video dibawah ini...kadang2 aku terfikir...dimanakah tahap pemikiran pemimpin PAS ini yang sanggup mendoakan sesama saudara Islam supaya hancur dan ditimpa musibah..??? Adakah agama Islam mengajar kita sebegini..??? sudah tentu tidak...???


Doa korang "Mudah mudahan perjalanan PAS ke Putrajaya Ya Allah dengan begitu mudah sekali , permudahkan dengan pertolonganMu Ya Allah" - tidak diterima oleh Allah.

Doa korang "Hancurkanlah UMNO..!!! K.O BN, K.O. UMNO" - nampaknya PAS yang Allah hancurkan sekarang dari sudut kedudukannya yang sentiasa dibuli dalam Pakatan Pembangkang.

Doa korang kat stadium untuk kehancuran UMNO dan stadium tu pun telah mendapat musibah jugak.


psstt...Insaflah Wahai penyokong2 tegar PAS, Allah dah turunkan bala sebagai petunjuk kepada korang untuk sedar dan kembali bersatu sesama saudara Islam....apakah masih buta lagi hati korang tu.... FIKIR FIKIRKAN LAH...!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan