Khamis, September 18

BENARKAH UMNO BUKAN LAGI MUSUH UTAMA PAS...????

Kalau ikut persepsi aku dan melihat daripada situasi yang bertimpa timpa malang buat PAS...memang benau lar tu....!!! PAS sekarang tak macam PAS dahulu...dah kalam kalibut dan umat Islam di Malaysia nie mungkin dah tak tahu lagi nak taruk harapan apa kat PAS nie....kejap macam nie...kejap macam tue....apa pun dah tak boleh...!!! .ini lar akibatnya apabila gerakerja politik mengejar duniawi dilaksanakan secara berlebihan dan aktiviti asal seperti tarbiyyah dan menegakkan Islam ditinggalkan...akhirnya inilah yang PAS dapat...!!!!

Ermm...Korang pun mungkin tahu bahawa dalam struktur PAS, Majlis Syura yang dianggotai oleh para ulamak PAS (plus plus ulardalamsemak) adalah badan tertinggi yang membuat dasar dasar PAS dan Jawatankuasa PAS Pusat pula diberi tanggungjawab sekadar untuk melaksanakan dasar dasar yang dibuat oleh Majlis Syura. Sekarang nie dah terbalik lar plak bro...!!! Jawatankuasa PAS Pusat pulak yang membuat keputusan sebagaimana isu Menteri Besar Selangor baru baru ini dan Majlis Syura PAS pula yang dipaksa akur. Korang tahu siapa yang menguasai Jawatankuasa PAS Pusat..??? sudah tentular spesis spesis yang menyokong AnwarGay iaitu golongan Anwarinas. Haaa....!!!! Golongan inilar yang sebenarnya telah menjadi 'MUSUH UTAMA' PAS. Musuh yang menyelinap masuk dengan menyerupai jemaah PAS sendiri.

Siapa lagik yang aku anggap musuh utama PAS sekarang..??? ermmm....sudah tentulah rakan rakan PAS dalam Pakatan Pembangkang sendiri iaitu PKR dan DAP. Walaupun ahli mereka jauh lebih kecil dari PAS tetapi mereka telah berjaya menguasai PAS dan membuatkan PAS mengikut saja apa tindakan yang mereka buat walaupun ianya bertentangan dengan perjuangan PAS. Apabila AnwarGay memperjuangkan kalimah Allah boleh digunapakai oleh agama lain, PAS mengikut dan menyokong bulat bulat macamtu saja. Apakah korang boleh katakan bahawa itu juga merupakan perjuangan PAS..???
PAS dah jadi macam lembu dicucuk hidung sekarang. Kalau PAS menyokong PKR dan DAP, PAS akan dianggap rakan yang baik. Kalau PAS membantah seperti isu perlantikan Menteri Besar Selangor, PAS akan dianggap mengkhianati Pakatan Pembangkang. PAS seolah olah dipaksa untuk tidak berfikir.... let just AnwarGay do the thinking bro...!!! lu olang2 PAS ikut saja macam MACAI maaa..!!!...adoyai...!!!

PAS juga mendoktrinkan sepanjang masa bahawa kita orang2 UMNO nie adalah musuh sehingga semua kebaikan yang UMNO buat adalah buruk2 belaka pada mereka. Apa...tidakkah ada satu kebaikan pun yang UMNO buat untuk menegakkan Islam dan bangsa Melayu di bumi bertuah ini?



Mungkin kita boleh kaitkan cerita dibawah ini dengan PASpispus....

Diriwayatkan bahawa malaikat maut datang bertemu Nabi Yaakub a.s. Nabi Yaakub a.s. pun bertanya : "Wahai malaikat maut, apakah kamu datang ini kerana ingin mencabut nyawaku ataupun untuk menziarahiku ? Malaikat menjawab : Kedatanganku ini hanyalah untuk menziarahimu sahaja. Nabi Yaakub berkata : Aku ada satu permintaan darimu. Malaikat maut bertanya pula : Apakah permintaanmu itu wahai Nabi Yaakub? Jawab baginda : Jika kamu datang untuk mencabut nyawaku maka hantarkanlah dahulu utusan untuk memaklumkanku terlebih dahulu. Kata malaikat maut : Baiklah ! Kemudian malaikat maut pun pergi. Setelah beberapa tahun malaikat maut datang kembali kepada Nabi Yaakub. Lalu Nabi Yaakub bertanya : Kamu datang untuk menziarah atau mencabut nyawaku? Kata malaikat maut : Aku datang untuk mencabut nyawamu. Lalu kata Nabi Yaakub : Bukankah aku telah katakan jika kamu mahu mencabut nyawaku hantarkan dahulu seorang utusan supaya aku dapat bersedia dengan menambah ketaatan dan amal kebajikan? Jawab malaikat maut : Aku telah pun lakukannya. Kata Nabi Yaakub : Tiadapun utusan yang sampai kepadaku. Jawab malaikat maut: Sesungguhnya aku telah mengutuskan dua utusan iaitu uban dikepalamu dan belakangmu yang bongkok.

Nampaknya bolehlar aku katakan bahawa PAS juga telah menerima 2 utusan sebelum nyawa parti ini dicabut iaitu musuh yang menyerupai jemaah PAS (ANWARINAS) dan sahabat yang menjadi musuh tersembunyi (PKR & DAP).
FIKIR FIKIRKANLAH....!!!!




psstt...sorry boss...!!! tangan nie memang gatal nak menaip...apa boleh buat...dah hobi kankankan...!!! :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan