Isnin, September 8

KEMATIAN ADIK HAFIZ DI ALOR GAJAH MELAKA....WAJARKAH KAK PIPAH DIPERSALAHKAN...???


Terlebih dahulu, marilar sama2 kita sedekahkan Al Fatihah kepada Allahyarham adik Muhamad Hafiz dari Kg Jawa Alor Gajah Melaka yang ditemui mati oleh ibunya selepas dikatakan tidak sedarkan diri selepas dibelasah bapanya yang berusia 52 tahun, baru baru ini.


Agak malang bagi Warga Daerah Alor Gajah yang baru saja dinobatkan sebagai diantara 4 daerah paling bahagia penduduknya dalam Malaysia tetapi berita kejadian ini seolah olah telah menghakis persepsi tersebut.
...dan seperti biasalar bro...bila dah berlaku musibah, baru lar berduyun duyun mamat2 dan minah2 yang menjadi begitu prihatin, begitu melahirkan rasa simpati yang teramatlar sangat, begitu dermawan, begitu ingin membantu tetapi hakikatnya ia adalah PALSU dan hanya ingin mengambil KESEMPATAN bagi menonjolkan diri mereka. Walaubagaimanapun, aku YAKIN....tidak semua yang mempunyai sifat PALSU sedemikian kerana ada yang memang IKHLAS ingin membantu...Wallahualam....

...dan seperti biasa jugak, ramai yang akan menuding jari mempersalahkan orang lain atas insiden malang ini.

SALAH JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT


SALAH PENGERUSI JKKK PEKAN ALOR GAJAH



SEDANGKAN HAKIKATNYA KELUARGA INI BARU SAHAJA 1 BULAN BERPINDAH DI KAMPUNG INI DAN HANYA MENYEWA DISALAH SEBUAH HOMESTAY DI KAMPUNG TERSEBUT.



Ermm....kalau cakap salah jer takper lar jugak....tetapi insiden ini nampaknya telah diambil kesempatan pula oleh PENCACAI2 PEMBANGKANG dengan menabur FITNAH tahap GABAN dengan MENFITNAH YB ADUN kawasan berkenaan.


Ermmm...Tak pasal2 YB Datuk Hjh Norpipah binti Abdol, ADUN Rembia telah di FITNAH sebagai KAKI DANGDUT...??? adoyai...!!!...korang biar betul...!!! kalau nak fitnah orang pun pikir2 lar sikit...pertama...inikan bulan puasa...kedua...memang aku kenal ADUN nie dan memang aku tak percaya dia kaki dangdut bro...
Apalar BODOH sangat PENCACAI2 HAPRAK PEMBANGKANG nie...!!! Ermm....kecian Kak Pipah....!!! sabor jer lar bulan2 puasa nie akak yer...  ;)...kalau YB lelaki kaki dangdut ...mungkin orang akan percaya...!! ini tidak....YB pompuan pun diaorang bantai fitnah semacam jer....aptb...!!!

Oleh kerana itu, kepada para pembaca blog yang budiman sekelian....korang sendiri boleh fikir tahap mana MENTALITI puak puak pembangkang nie kan...so...sudah semestinya...keputusan korang untuk..

MENOLAK PAKATAN HAPRAK PKR/PAS/DAP ADALAH SATU KEPUTUSAN YANG AMAT TEPATTT....!!!!


psstt....masih ramai lagi sebenarnya golongan2 seperti ini disekeliling kita yang memerlukan bantuan...kepada mamat2 dan minah2 yang teramat prihatin seperti diatas, korang pergilar 'mencari' mereka dan hulurkanlar bantuan...jangan asyik dok buat program kebajikan tetapi pimai pimai tangtu jugak orangnya....:(

TERKINI : aku dengar2 cerita...keluarga malang diatas berasal dari Kelang, SELANGOR....macai2 ada nak komen apa2...?? ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan